Skip to content
keto przepisy na keto obiad

3 proste sposoby na keto obiad

Spis treści

Nowy styl życia jakim jest keto wymaga nowego podejścia do odżywiania. W końcu z wielu produktów musisz zrezygnować. Śniadanie bez chleba da się przeżyć, ale obiad bez ziemniaków, ryżu i makaronu? 

Jeżeli do tej pory produkty węglowodanowe stanowiły podstawę Twojego żywienia, zwłaszcza obiadu, może być Ci trudno wymyślić co zjeść na keto- obiad. 

Boisz się, że bez węglowodanów trudno będzie Ci się najeść? Służymy pomocą. 

Sprawdź nasze przepisy na szybki keto obiad. 

Keto obiad 1 - makaron z cukinii z krewetkami

MAKRO:

Kcal: 409

Białko: 21 g Tłuszcze: 34,8 g | Węglowodany: 7,2 g

STOPIEŃ TRUDNOŚCI:

  • łatwy
  • czas przygotowania: 25″

 

PRZYGOTUJ:

100 g krewetek • łyżeczka masła klarowanego • ząbek czosnku • 100 g cukinii • 50 g pomidorków koktajlowych

Sos:  10 g parmezanu • 5 g oliwy • garść bazylii • sok z limonki lub cytryny • natka pietruszki  14 g oleju MCT w proszku

WYKONANIE:

Cukinię przytnij na końcach i przy użyciu nożyka do warzyw przygotuj spaghetti – pokrój warzywo na cieniutkie paseczki / wstążki. 

Krewetki oczyść i podsmaż na klarowanym maśle. Dodaj czosnek przeciśnięty przez praskę, wstążki z cukinii, przekrojone na pół pomidorki i dopraw.

Wszystkie składniki sosu przełóż do blendera. Dopraw i dokładnie zmiksuj. Dodaj na patelnię, całość dokładnie wymieszaj do połączenia składników. 

keto obiad

Keto obiad 2 - tatar wołowy

To świetna opcja pod ketoadaptację. Ma także dużą zawartość białka i bardzo małą ilość węglowodanów. Szybko się przygotowuje i rozpływa się w ustach. Jedyne wyzwanie to znaleźć dobrego producenta mięsa lub sklep, który bardzo dba o jakość mięsa. Wiele sklepów ze zdrową żywnością w większych miastach zamawia mięsa na życzenie, bezpośrednio z hodowli rolnej, dzięki czemu można dostać naprawdę świetnej jakości produkt pod tatara. 

Dodatek oleju MCT sprawi, że posiłek będzie miał wszystkie potrzebne makroskładniki oraz odpowiednia wartość kaloryczną. MCT C8 przyspiesza również wchodzenie w ketozę.  

MAKRO:

Kcal: 296

Białko: 26 g | Tłuszcze: 19 g | Węglowodany: 3 g

STOPIEŃ TRUDNOŚCI:

  • łatwy
  • czas przygotowania: 20″

TIP: Kupuj tylko świeże mięso, najlepiej od producenta z ekologicznej produkcji.

PRZYGOTUJ:

100 g polędwicy wołowej, świeżo mielonej • żółtko jaja • ogórek kiszony • 10 g oleju MCT • mała szalotka • łyżeczka musztardy

WYKONANIE:

Mięso oczyść i drobno posiekaj. Przełóż do miseczki, dodaj odrobinę musztardy, olej MCT i dopraw do smaku. Całość dokładnie wymieszaj.

Cebulę i ogórka pokrój w drobną kostkę. Wszystkie składniki wymieszaj lub podawaj osobno i połącz dopiero na talerzu.

W mięsie zrób wgłębienie i wbij w nie żółtko lub podaj na cebuli. Całość oprósz świeżo zmielonym pieprzem. Tatara można podać z marynowanymi grzybkami.

keto obiad przepis

Keto obiad 3 - bowl z łososiem i awokado

Danie polecane przez nas przede wszystkim po skończonym okresie ketoadaptacji, z uwagi na większą zawartość węglowodanów: 27 g. U zaadaptowanych – bardzo dobra i szybka opcja na obiad lub lunch. Świetnie sprawdzi się też na keto-kolację. 

MAKRO:

Kcal: 466

Białko: 20 g | Tłuszcze: 30 g | Węglowodany: 27 g

STOPIEŃ TRUDNOŚCI:

  • bardzo łatwy
  • czas przygotowania: 15″

PRZYGOTUJ:

50 g wędzonego łososia• 60 g awokado • 1/2 marchewki • ogórek • pomidorki koktajlowe • rzodkiewka • Garść roszponki• 30 g komosy ryżowej• 3 g sezamu • 3 g czarnuszki

DRESSING:

10 g oleju MCT • 5 g tahini • sos sojowy • sok z cytryny • imbir

WYKONANIE:

Komosę dokładnie wypłucz i zalej wodą w proporcji 2:1. Doprowadź do wrzenia, zmniejsz ogień i gotuj pod przykrywką przez około 15 minut, aż komosa wchłonie cały płyn.

Awokado przekrój na pół, wyjmij pestkę i pokrój w plasterki. Warzywa umyj i pokrój według preferencji. Łososia zwiń w ruloniki. Wszystkie składniki ułóż w miseczce.

 

 

keto obiad - przepis na ketoobiad

Dodatek oleju MCT w daniach nie jest konieczny. Jeżeli zrezygnujesz z MCT, zmniejszysz kaloryczność dań o 90 kCal (10 ml oleju w płynie), 75 kCal (14 g oleju w proszku).

Jeśli jednak chcesz zapewnić sobie wiekszą dawkę zdrowych tłuszczów polecamy Ci dodać olej MCT. Zwiększa on produkcję ketonów, a także poprawia wchłanianie składników odżywczych z jedzenia. 

Do gotowania (ale nie do smażenia) możesz używać oleju w płynie (99% MCT C8) lub oleju w proszku (min. 95% C8).

Chciał(a)byś coś dodać? Skomentuj poniżej!


Dodaj Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *